עתיד יהודי באירופה? הרב גיגי: "אין", הרב מרגולין: "לא להטיל אימה"

צבי הדס 1 Comment on עתיד יהודי באירופה? הרב גיגי: "אין", הרב מרגולין: "לא להטיל אימה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דבריו של הרב אברהם גיגי, רבה של בריסל וחבר וועידת רבני אירופה, מעוררים סערה.

אתמול התראיין הרב לרדיו ללא בפסקה ואמר לניסים משעל כי "משבת העיר משותקת. בשבת סגרו את בתי הכנסת בעיר, שלא נסגרו מאז מלחמת העולם השנייה. אנשים מתפללים לבד או מקימים מניינים קטנים בבתים פרטיים. בתי הספר סגורים, בתי הקולנוע סגורים, החנויות הגדולות סגורות ברובן, ואסור לקיים אירועים ציבוריים. אנחנו חיים בפחד ומחכים להוראות מהמשטרה או הממשלה בנוגע למצב.

הסיבה לכל זה היא שהממשלה אומרת שיש מחבלים שיכולים לבצע פיגועים. כל זמן שלא תפסו אותם יש סכנה גדולה שצפויה לאנשים. כיהודים אנחנו כבר מכירים את המצב הזה ויודעים מה זה טרוריסטים. לפני שנה-שנה וחצי מחבל רצח ארבעה יהודים במוזיאון היהודי בבריסל. והיום הבלגים שחשבו שהטרור מאיים רק על יהודים או שוטרים, מבינים שכל בלגי ובלגי יכול להיות מטרה של הטרור. כל אחד ואחד יכול להיות קורבן לג'יהאדיסטים.

יש בבלגיה חמישים אלף יהודים. עשרים וחמישה אלף בבריסל, שמונה עשר אלף באנטוורפן והשאר בשרלרואה ומקומות אחרים. יש עליה לארץ וגם הגירה לקנדה ואמריקה. אנשים מבינים שאין עתיד ליהודים באירופה. יש גם מיתון כלכלי שדוחף את הצעירים לעזוב את בלגיה, לעלות לארץ או ללכת למקומות אחרים" דברי הרב גיגי.

בתגובה אומר הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה': "יש לנו כבוד והערכה רבה לרב גיגי ואנו מאמינים שדבריו לא הובנו כהלכה. אנו נחושים להמשיך לפעול בכל המרץ על מנת לוודא ששלושת מליוני היהודים שחיים על יבשת אירופה יוכלו לחיות חיים יהודים גלויים ללא חשש.

"לצד החששות הכבדים בשל המצב הביטחוני אנו ערים להתפתחות עצומה של הקהילות היהודיות באירופה כפי שהיא מתבטאת בפתיחת עשרות בתי כנסיות חדשים, גני ילדים ובתי ספר, מקוואות טהרה ועוד.

"אנו נמשיך לדרוש מממשלות אירופה לאבטח את כל המוסדות והריכוזים היהודיים באופן מלא ולפעול ביד קשה כנגד כל גילוי אנטישמיות וטרור. האתגר הוא קשה אך כפי שהצלחנו לפעול לביטול איסורים על שחיטה וברית מילה ומינוי חדש של שליח מיוחד למאבק באנטישמיות מטעם האיחוד האירופאי נצליח גם לפעול לחיזוק ביטחונם האישי של יהודי אירופה.

"אנו מפצירים במנהיגי הקהילות היהודיות באירופה לחזק ולעודד את חברי הקהילות וחלילה שלא להפיל עליהם מורא", אמר הרב מנחם מרגולין מנכ"ל מרכז רבני אירופה.

נציין כי שני הדוברים מתגוררים בבריסל בירת בלגיה. הרב גיגי הוא איש וועידת רבני אירופה ואילו הרב מרגולין הוא מנכ"ל מרכז רבני אירופה – שני גופים שפעילים זה לצד זה (ולעיתים זה מול זה) בהנהגת הקהילות היהודיות ביבשת.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כלומר זה לא מקום ליהודיים גרידא. למכור את הכל כל עוד שהדבר אפשרי, לעלות ארצה, וכמובן צריך לעזור ליהודיים הנזקקים. לא כולם עשירים.

    להגיד אחרת, פשוט חוסר אחראיות מוחלטת.

    (ולפי הנתונים של הסוכנות מספר יהודים באירופה סביבות מליון ומאה אלף איש, ולא שלשת המיליון הנקוב במאמר.)

    בס"ד, שד. יגאל את כולם.